TikTok zasłynął w świecie dzięki viralom, prankom (żarty) i śmiesznym filmom. Czy to jedynie aplikacja rozrywkowa dla nastolatków? Czy medium, które wesprze działania reklamowe twojego biznesu?

Czym jest TikTok?

To najczęściej pobierana aplikacja przez ostatnie lata. Grono odbiorców to zazwyczaj osoby w wieku 16-24 lat. Jednakże możesz spotkać tam ludzi w wieku 30 lat i więcej. TikTok jest platformą do nagrywania i montażu filmików. Obecnie ich długość to od 15 sekund do 3 minut. W niektórych wersjach aplikacji beta do 5 minut. Filmy można edytować i urozmaicić o tekst, naklejki, filtry i przejścia.

Do filmu możesz podłożyć muzykę dostępną w bibliotece Tik Toka, lub nagrać własną narrację. Im ciekawiej zmontujesz film, tym większą ilość odbiorców zaciekawisz. A video stanie się popularne i ma szanse na bycie viralem.

Czy tylko żarty i głupoty?

Wiele osób nadal trwa w przekonaniu, że na platformie tej króluje taniec, pranki i inne wątpliwej jakości rzeczy, wpisujące się w rozrywkę.

TikTok stał się jednak miejscem, w którym znajdziesz wartościowe filmy, porady i inspiracje. Nagrywają tam różne osoby, m.in. psychologowie, prawnicy, gwiazdy, nauczyciele. Jeśli dobrze poznasz aplikację, możesz dostosować do siebie propozycje, które wyświetli ci TikTok. Dzięki temu odsiejesz “rak kontent” od tego naprawdę wartościowego.

Dokładnie w taki sam sposób powinieneś wykorzystać Tik Toka dla biznesu. Tworzyć zabawny, ale jednocześnie wartościowy kontent dla użytkowników.

Jakie konto możesz założyć w aplikacji?

Aplikacja oferuje 2 rodzaje kont: osobiste i biznesowe. Możesz w dowolnym momencie przejść z biznesowego na osobiste i odwrotnie.

Konto osobiste

Konto osobiste jest przeznaczone dla zwykłych obserwatorów. Nie są zainteresowani niczym innym poza oglądaniem i ewentualnie nagrywaniem dla znajomych. Nie planują nawiązać żadnej współpracy z markami ani nie są znanymi osobami.

Konto biznesowe

Konto biznesowe jest nieco bardziej rozbudowane. Oprócz nagrywania i montowania filmów posiada rozbudowaną statystykę. Nie ogranicza się jedynie do źródeł ruchu i czasu oglądania. Dzięki niej możesz sprawdzić liczbę wyświetleń, polubień, udostępnień i komentarze w różnym odstępie czasowym. Jak dotąd jest to okres niestandardowy lub 7, 28, 60 dni.

Dodatkowo masz dostęp do Kreatywnego Centrum Biznesu. Znajduje się tam zbiór wszystkich popularnych treści i tych, które mają najlepszy odzew ze strony odbiorcy. Konto biznesowe jest najlepszym wyborem, jeśli planujesz odkryć cały potencjał aplikacji, nawiązać współpracę, czy promować swój biznes.

Tik Tok dla biznesu – co oferuje i jak działa?

Z myślą o małych i dużych biznesach, twórcy aplikacji stworzyli TikTok for business. Hasło przewodnie “Don’t make ads. Make TikToks” (Nie rób reklam. Rób TikToki). Pokazuje Ci możliwość wykorzystania Tik Toka do marketingu swojego biznesu.

Jest to nawoływanie, by oprócz samej reklamy produktu i usługi, wejść w interakcję z odbiorcą poprzez Tik Toka. Tworzyć nowe trendy, upodobania, a nawet hobby.

Według ankiety aż 88% osób, dzięki tej aplikacji dowiaduje się o nowych produktach, firmach i usługach.

Platforma oferuje dostęp do licznych reklam, np. Brand Takeover czy TopView. Dysponujesz także narzędziem Hashtag Challenge, z którym możesz stworzyć wyzwania z własnym hasztagiem. Tworzyć specjalne firmowe nakładki, dzięki Branded Effects.

Jest również kopalnia pomysłów w zakładce “Inspiracje”. Masz tam wiele kampanii prowadzonych przez przeróżne branże z licznymi inicjatywami. Otrzymujesz również dostęp do platformy e-learningowej TikTok For Business Learning Center.

Tik Tok dla biznesu – co możesz zareklamować?

Tak naprawdę ogranicza cię tylko regulamin. Reklamować możesz dosłownie wszystko, co jest zgodne z ich wytycznymi: produkt, usługa, zachęcenie do wizyty na stronie, w sklepie, czy blogu.

Badania przeprowadzone wśród użytkowników wykazały, że 72% widzów woli oglądać reklamy TopView. Zajmują cały ekran, mają muzykę i są ciekawsze.

Masz tylko 8 sekund, by zainteresować użytkownika do dalszego oglądania reklamy!

Tutaj znajdziesz wiele marek, które osiągnęły sukces dzięki wykorzystaniu Tik Toka dla biznesu.

Piksel Tik Toka

Kampania ma swój własny piksel, który możesz dodać do swojej witryny internetowej. Piksel to mały fragment kodu, który umieszczasz w swojej witrynie, aby pomóc Ci znaleźć nowych klientów, zoptymalizować kampanie i zmierzyć skuteczność reklam. Za pomocą piksela możesz śledzić działania odwiedzających witrynę, takie jak „wyświetl stronę” lub „kup”, i tworzyć segmenty odbiorców, aby ponownie zaangażować poprzednich użytkowników witryny lub modelować grupy podobnych odbiorców w celu znalezienia nowych klientów. Tekst oryginalny Tik Tok ADS.

Czy Tik Tok dla biznesu ma sens?

To zależy. Może to być idealne miejsce dla twojej marki albo nie. Musisz przemyśleć to sam. Weź pod uwagę średni wiek swojego odbiorcy, rozpatrz wszystkie za i przeciw. Największe szanse na powodzenie ma branża beauty, fitness, moda, dietetyka.

Mimo wszystko próbuj! Na Tik Toku są przecież prawnicy, psychologowie, patolodzy, a nawet balsamiści zwłok. Wszystko zależy od tego, jak dopasujesz przekaz do odbiorców i jakie cele biznesowe chcesz realizować. Może się okazać, że Tik Tok dla biznesu w twojej branży okaże się strzałem w przysłowiową dziesiątkę.