W dobie dzisiejszej cyfryzacji wydawać by się mogło, że posiadanie strony internetowej jest naturalne. Wewnętrzne badania rynku pokazują jednak, że dużo małych i średnich firm nie ma dedykowanej strony www. Czy to jest to błąd? Brak strony www nie jest do końca błędem. Jednakże na pewno jest sporym ograniczeniem. Często również mniejsze przedsiębiorstwa nie widzą potrzeby posiadania takiej strony, a to duży minus działający na niekorzyść firmy.

Strona internetowa – wizytówka firmy

W bardzo dawnych czasach, których młodzi przedsiębiorcy być może nie pamiętają, wizytówką firmy była markiza (szyld nad drzwiami) i drukowana papierowa wizytówka. Dzisiaj markiza to przeżytek PRL-u, chociaż niektórzy trzymają się jej kurczowo. Wizytówka papierowa jest już raczej elementem dodatkowym niż przewodnim. Chociaż trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że wizytówki drukowane nadal są potrzebne i warto się w nie zaopatrzyć. Wracając jednak do sedna sprawy, obecnie wizytówką firmy jest strona internetowa. Dzisiaj większość korzysta z komputera, smartphona czy tabletu. A a ok. 27 milionów Polaków korzysta z Internetu.

Jakich informacji nie może zabraknąć na stronie Twojej firmy?

Twój potencjalny klient z pewnością będzie chciał poznać profil Twojej działalności i doświadczenie. Sprawdzić, jakie produkty lub usługi oferujesz. A także niestety bądź stety przygotuj się na porównanie. Porównanie z konkurencją. Klient będzie chciał zweryfikować, jakie korzyści otrzyma od Ciebie i jak wyróżniasz się na tle konkurencji. Nie zapomnij na swojej stronie internetowej umieścić informacji kontaktowych. Głównie, takich jak dane firmy: adres siedziby (jeśli forma jest stacjonarna), numer telefonu i adres e-mail oraz godziny pracy. Dzięki temu klient zainteresowany ofertą w łatwy i szybki sposób, będzie mógł się skontaktować z firmą.

Strona internetowa, jako wizytówka pełni funkcję informacyjną dla Twojego odbiorcy. Warto nadmienić, że ze względu na użytkowników korzystających z różnych urządzeń z dostępem do internetu, najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie responsywna strona internetowa. Czyli taka, która poprawnie wyświetla się na wszystkich urządzeniach (komputer, laptop, tablet i smartphone).

Pozyskiwanie nowych klientów i rozpoznawalność marki z udziałem strony internetowej

Budowanie świadomości marki i dotarcie do szerszego grona klientów. Możliwość wybrania grupy docelowej i stworzenia marketingu internetowego dla Twojej firmy. Dedykowana strona daje szerokie spektrum możliwości. Dzięki temu zyskasz nie tylko rozpoznawalność, ale też zwiększysz sprzedaż swoich usług czy produktów. Strona www umożliwia Ci również szybkie dotarcie do klientów zagranicznych (dwujęzyczna strona internetowa). Oczywiście, jeśli usługi i produkty Twojej firmy odpowiadają na potrzeby rynku zagranicznego.

Co zyskasz mając stronę internetową?

Poniżej zestawienie najważniejszych korzyści wynikających z posiadania firmowej strony internetowej.

  • wizytówka firmy i jej rozpoznawalność,
  • przekazanie większej ilości informacji klientom,
  • łatwy i szybki dostęp do informacji o firmie i jej ofercie,
  • możliwość marketingu internetowego,
  • dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • poszerzenie działalności na rynek zagraniczny,
  • możliwość świadczenia usług zdalnie.