Dobrze napisane opisy zwiększają sprzedaż. Oprócz tego, powinny być zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania. Przekonaj się dlaczego same parametry o produkcie, i metoda kopiuj/wklej, nie jest dobra dla sklepu internetowego.

Jak tworzyć opisy produktów dla sklepów internetowych?

Unikalne, czyli jakie? Niepowtarzalne, dostosowane do branży i grupy docelowej. Oryginalne opisy produktów zapewnią Ci przewagę nad konkurencją. Musisz wiedzieć, że jeśli zawierają same parametry produktu nie są atrakcyjne dla klienta. Dobre opisy produktów w sklepie internetowym, to jak rozmowa ze sprzedawcą w sklepie stacjonarnym. 

Potencjalny klient poszukuje informacji o produkcie

Oryginalne opisy produktów bardzo dobrze wpływają na pozycjonowanie.To tak, jakbyś poszedł do trzech różnych sklepów po banana chiquita, a każdy ze sprzedawców powiedziałby Ci, że banan jest smaczny i z najwyższej półki. Nudne i powtarzalne prawda?A co gdyby jeden ze sprzedawców nadmienił Ci: oprócz tego, że banan jest smaczny to zawiera niezbędne witaminy. Z grupy A, C, E, K i te z grupy B, które pozytywnie wpływają na Twój organizm? Dodał do tego jeszcze, krótką informację, jakie banany najlepiej spożywać: żółte, zielone, twarde, czy miękkie. Brzmi bardziej zachęcająco i jest wyróżniające na tle pozostałych dwóch sprzedawców prawda?

Tak właśnie oryginalne opisy produktów widzą roboty wyszukiwarek i potencjalni klienci. Jako coś wyróżniającego się na tle innych.

Opisy produktów zgodne z SEO

Niepowtarzalne opisy dla robotów wyszukiwarek to takie, które znajdują się tylko na jednej zakładce w wyszukiwarce. Taki sam schemat dotyczy opisów kategorii produktów. Coś w rodzaju opisz czarną lampę, ale pięć razy inaczej. Zatem jak tworzyć opisy produktów, które będą zoptymalizowane pod kątem SEO?

Przede wszystkim naucz się pisać dla ludzi i do ludzi. Dopiero później myśl o optymalizacji pod SEO. Na koniec wszystko powinno być jednością. Co mam na myśli? Nie upychaj słów kluczowych w każdym możliwym zdaniu. Czyli keyword stuffing, który podchodzi pod praktyki black hat SEO. Coś, czego roboty wyszukiwarek nie lubią, a Ty nie powinieneś robić. Skup się na poprawnej budowie tekstu.

objaśnienie meta description

META description
Opis, który ukazuje się w wynikach wyszukiwania. Przemyśl go dobrze, bo masz ok. 155 znaków, aby objaśnić zawartość strony i zachęcić klienta do kliknięcia w link. O czym musisz pamiętać? O bezpośrednim zwrocie do osoby. Czyli kliknij w link, wypróbuj nasz nowy odkurzacz itp. Klient ma odbierać opis tak, jakby był skierowany tylko i wyłącznie do niego.

Tytuły opisów

Czyli nagłówki H1, w których powinieneś umieścić słowo kluczowe. Odpowiednio dobrane do każdego produktu.

Śródtytuły

Stosuj, jeśli jest to długi tekst. Ułatwisz klientowi nawigację i uwydatnisz mu kluczowe informacje o przedmiocie. W śródtytułach stosuj hierarchię nagłówków H2->H3. W nich powinieneś umieścić synonimy słów kluczowych. Zamiast short keywords możesz zastosować long tail (słowo kluczowe długiego ogona).

ALT dla grafik

Atrybut alt nie wpływa znacząco na pozycjonowania. Jednak lepiej niż jest, niż miałoby go nie być. Dlaczego? Nie możesz zapomnieć, że z internetu korzystają również ludzie niewidomi lub słabowidzący. Atrybut alt pozwala na czytanie obrazu. Jest to też informacja dla samych robotów wyszukiwarek, co znajduje się na grafice. Dzięki czemu możesz umieścić w nim dodatkowe słowo kluczowe. Pamiętaj, tylko aby było zgodne lub zbliżone do tego, co znajduje się na zdjęciu.