Chociaż opisywałam już narzędzia dla copywritera, to czas zawęzić listę do takich, z których korzystam codziennie podczas pracy z tekstem. O dziwo są to tylko i aż 3 narzędzia. Postawiłam w pracy na minimalizm i uważam, że to procentuje. Oczywiście w Internecie masz mnóstwo spisów przydatnych narzędzi i jak wiesz, też taki popełniłam. Jednak prawda jest taka, że codziennie korzysta się z kilku narzędzi, albo po prostu zamiennie z ich odpowiednikami. Jesteś ciekawy, jakie 3 narzędzia dla copywritera i Tobie mogą pomóc w pracy nad tekstem?

Moje narzędzia dla copywritera w codziennej pracy z tekstem

Z założenia każdy copywriter powinien perfekcyjnie władać językiem polskim i pisać idealne teksty z zamkniętymi oczami. Jednak nie zmienia to faktu, że pisząc 8 godzin dziennie, również zdarza się nam popełniać błędy. Oczywiście wierzę w to, że zawsze sprawdzasz swoje teksty przed oddaniem ich klientowi. A jeśli dopiero zaczynasz, to naucz się tej dobrej praktyki. Wtedy będziesz mieć pewność, że zrobiłeś wszystko, aby Twój tekst był przygotowany perfekcyjnie.

Zawsze sprawdzaj tekst przed oddaniem go klientowi!

Dlatego oprócz polegania na swoich umiejętnościach, warto wspomóc się dodatkowymi narzędziami.

https://languagetool.org/pl

Pierwsze z nich to LanguageTool. Używam go najczęściej wtedy, kiedy piszę teksty przy pomocy funkcji głosowej. W bardzo łatwy sposób można poprawić błędy, a co najważniejsze złożyć całe zdanie w poprawny sposób. Jeśli nie próbowałeś pisać głosowo, to spróbuj i zobaczysz, dlaczego LanguageTool się przydaje.

Drugim przydatnym narzędziem jest Online Diff. Służy do porównywania dwóch tekstów. Najlepiej sprawdza się przy pisaniu opisów produktów w wielu wariantach. Dzięki temu narzędziu sprawdzisz podobieństwo tekstów. Pokazuje procentową wartość podobieństwa i zaznacza zmienione słowa.

Trzecie narzędzie, z którego korzystam to nic innego jak dokumenty Google. W nich piszę teksty i mam możliwość bezpośredniego przesłania ich klientowi za pomocą jednego linku. Co więcej, możliwość komentowania dokumentu i wprowadzania zmian „na żywo” ułatwia pracę.

Dodatkowe narzędzia dla copywritera, z których korzystam równie często

Oczywiście narzędzi używam nieco więcej, ale wymienione 3 towarzyszą mi w codziennej pracy. Sporadycznie lub kilka razy w tygodniu korzystam również z takich narzędzi jak:

  • Senuto
  • Semstorm
  • Answer The Public
  • Google Keyword Planner
  • Google Scholar
  • Ile liter
  • HTML-5 editor

Google Scholar polecam do wykonywania researchu, jeśli chcesz znaleźć ciekawe publikacje i napisać „coś więcej” niż to, co znajdziesz w standardowych wynikach wyszukiwania Google. Natomiast wymieniony HTML-5 editor umożliwia sprawdzenie formatowania HTML tekstu przed wklejeniem go do CMS. Dlaczego warto z niego korzystać? Ponieważ, jeśli popełnisz błąd i nie zamkniesz prawidłowo, któregoś ze znaczników program Ci go wskaże. Jest to spore ułatwienie, ponieważ nie musisz sprawdzać całego formatowania, aby znaleźć błąd. Narzędzie działa również w drugą stronę. Czyli możesz wkleić normalny tekst, a w kolumnie obok pojawi się jego wersja w HTML. Same narzędzia, to jednak nie wszystko, bo bardzo często korzystam również z książek.