W słowach drzemie ogromna moc. Jest ona wykorzystywana w wielu dziedzinach życia – w tym w świecie marketingu i reklamy. Dziś umiejętność pisania angażujących tekstów jest w cenie bardziej niż kiedykolwiek. Masz wrażenie, że nasz „lekkie pióro” i chcesz na nim zacząć zarabiać? Pomocny na początek może być kurs copywritingu. Zobacz, czego się na nim nauczysz.

Czy kurs copywritingu jest w ogóle potrzebny?

Copywriting to pojęcie trudne do przełożenia na język polski. Można jednak powiedzieć, że jest to pisanie tekstów funkcjonalnych, najczęściej o charakterze perswazyjnym i nakierowanych na sprzedaż (tzw. content marketing). Ich celem jest zaangażowanie odbiorcy w kontakt z marką i wsparcie jego drogi przez lejek marketingowy, aż do momentu, w którym dokona zakupu. Jak zatem widać, przed autorem takich treści stoi bardzo duże wyzwanie. Dlatego sama umiejętność pisania – np. opowiadań czy innych tekstów literackich – może nie wystarczyć. Potrzebne są też inne kompetencje. Można je zacząć zdobywać, zapisując się na kurs copywritingu.

Jakie zagadnienia obejmuje kurs copywritingu?

Kursy copywritingu są najczęściej prowadzone w oparciu o autorskie programy opracowane przez szkoleniowców, zazwyczaj doświadczonych twórców tekstów specjalizujących się w tematyce content marketing. Dlatego każdy z nich może mieć nieco inny przebieg. Niemniej jednak, można wskazać zagadnienia, które są poruszane na takich zajęciach z dużą częstotliwością. Są to m.in. tematy takie jak:

  • budowanie perswazyjności przekazu,
  • dopasowywanie charakteru i stylu tekstów do oczekiwań odbiorcy,
  • poprawność językowa i stylistyczna,
  • użytkowe formy tekstów stosowane w internecie,
  • zasady SEO copywritingu (a więc dostosowywania tekstów do wymogów związanych z pozycjonowaniem).

Dobry kurs copywritingu jest też połączony z zajęciami praktycznymi – polegającymi na przygotowaniu określonych tekstów pod okiem mentora oraz całościowym zrozumieniem czym jest content marketing. Podczas takich zajęć można krok po kroku zrozumieć specyfikę content marketingu i zasady tworzenia treści, które sprzedają.

Takie umiejętności przydają się zarówno osobom, które chcą się zawodowo skoncentrować na copywritingu, jak również marketingowcom, sprzedawcom czy social media managerom. Warto więc przyjrzeć się ofercie szkoleniowej w tym zakresie.

Gdzie szukać szkoleń i kursów z copywritingu oraz content marketingu?

Jeśli szukamy kursów, szkoleń czy warsztatów poświęconych content marketingowi oraz copywritingowi możemy skorzystać z serwisu Eventis.pl, gdzie zgromadzono tego typu wydarzenia. Na stronach:

  • https://eventis.pl/szkolenia/copywriting znajdziemy kursy copywritingu, zarówno te online, jak i stacjonarne – ich celem jest zapoznać uczestników z zasadami copywritingu i wykorzystania go w biznesie,
  • https://eventis.pl/szkolenia/content-marketing zawiera listę nadchodzących szkoleń i kursów poświęconych zagadnieniu content marketingu, czyli tzw. marketingu treści – szkolenia te pozwalają zrozumieć czym jest content marketing, jakimi zasadami się kieruje i jak wykorzystać go do rozwijania działalności biznesowej.

Dlaczego warto korzystać z baz szkoleń i kursów takich jak Eventis.pl? W jednym miejscu zgromadzono tam informacje o szkoleniach i kursach od ponad 700 organizatorów i firm szkoleniowych – pozwala to skrócić czas niezbędny na wyszukanie dobrego szkolenia czy kursu z copywritingu lub content marketingu, a także upewnić się, że nie przepłacamy za wybrane przez nas szkolenie, kurs czy warsztaty.

*Artykuł sponsorowany