hasło reklamowe czym jest?

Czym jest hasło reklamowe?

Jakość i chwytliwość haseł w dużej mierze wpływa na powodzenie kampanii. Musisz wiedzieć, że hasło reklamowe to nie tylko zlepek przypadkowych i czasem rymowanych słów. To bardzo ważny element kampanii reklamowej, który może pozostać w głowach i na ustach odbiorców przez długie lata.

  1. Czym jest hasło reklamowe i jakie zawiera elementy?
  2. Gdzie najczęściej umieszcza się slogan reklamowy?

Hasła reklamowe od bardzo dawna są istotnym elementem na rynku marketingowym. Warto wspomnieć, że pierwsze reklamy sięgają czasów starożytnych.

Czym jest hasło reklamowe i jakie zawiera elementy?

Slogany mogą składać się z dwóch, sześciu, czy siedmiu słów. Możesz spotkać również takie, które zostały utworzone z długich zdań układających się w wiersze, rymowanki i piosenki. Wszystko zależy od głównego celu kampanii i grupy docelowej. Tworząc hasło reklamowe powinieneś pamiętać o WOPiS. Czyli wiarygodne, oryginalne, proste i spójne z marką. Nie zapomnij również, że powinno być ono zrozumiałe dla każdego.

Dobrze sprzedające się hasło reklamowe charakteryzuje się również tym, że ma ukryte znaczenie.
Dzięki czemu, możesz sprawić, że będzie rozumiane dwuznacznie przez różne kręgi odbiorców. Pamiętaj jednak, że dwuznaczność przekazu nie może wykluczyć odpowiedniego języka. Język musi być dostosowany do konkretnej grupy konsumentów. Co to oznacza? Zwróć uwagę, aby nie używać zbyt luźnych i potocznych słów tworząc hasła reklamowe np. dla emerytalnych usług finansowych. A zbyt sztywnych i branżowych zwrotów chcąc dotrzeć do młodzieży.

czym jest hasło reklamowe

Gdzie najczęściej umieszcza się slogan reklamowy?

Dobre hasło reklamowe staje się wizytówką marki. Nieraz nawet bardziej rozpoznawalną, niż jej logo. Umieszcza się je równocześnie z każdą formą reklamy, czy produktu marki. Dlatego najczęściej spotykasz się z nimi w reklamach telewizyjnych i social mediach. Najskuteczniej napędzają marketing. Dodatkowo, każdy inny rodzaj reklamy występującej w formie billboardów, promocji radiowych lub wstawce w gazetach, uwzględnia hasła reklamowe i ściśle utożsamia je z marką lub produktem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.