SEO jest skrótem od angielskiego wyrażenia: „Search Engine Optimization”. Kryje się za tym optymalizacja strony internetowej względem wyszukiwarki. Bardzo ważne jest, by rozróżniać działania optymalizacyjne od pozycjonujących. SEO to działania w obrębie, tylko i wyłącznie, naszej strony. Dopiero pozycjonowanie (SEM, ang. „Search Engine Marketing”) to działania ogólne, których celem jest uzyskanie najlepszej pozycji strony w wyszukiwarkach.

 

Optymalizacja strony internetowej

Dlaczego warto optymalizować?

Przede wszystkim dlatego, żeby było nas widać. W zeszłym roku podano, że w każdej minucie powstaje w Internecie przeszło 600 stron. W tym momencie można tę liczbę spokojnie podwoić.
Co zrobić, żeby nie zginąć pośród milionów bezwartościowych stron? Wyróżnijmy się dobrą jakością, wartościowymi treściami i solidną optymalizacją. Zoptymalizowana strona to strona, która sprzedaje. Na pewno każdy z nas kojarzy jeden z największych sklepów internetowych Amazon. Przyspieszenie strony tego giganta o 0,1 sekundy pozwoliło na wzrost konwersji o 1%! Bezpieczeństwo naszej strony również zależy od dobrej optymalizacji. Już od samego początku należy dbać o czystość kodu oraz aktualne środowisko. Zaniedbanie tego może skutkować włamaniem na stronę, a tym samym, utratą wyników naszej ciężkiej pracy.
 

Pay Per Click

 
Jeśli efekty naszych działań SEO nie są dla nas zadowalające, możemy wspomóc naszą stronę poprzez zakupienie reklamy. Reklama w Internecie jest bardzo charakterystyczną usługą. W odróżnieniu od reklamy telewizyjnej czy prasowej, tutaj reklamodawca może dokładnie policzyć, ile osób skusiło się na jego ofertę i z niej skorzystało. Dopiero to kliknięcie zainteresowanego klienta jest płatne i nazywamy to Pay Per Click.
 

Najważniejsze elementy SEO

 
Pamiętając o tym, że SEO to działania w obrębie tylko naszej strony,  najważniejsze elementy do optymalizacji to:
 
  • Intuicyjna strona główna — to przystępne menu i dobrze dobrane kategorie. Ponadto umiejętne wykorzystanie formatowania tekstu.
  • Unikalne treści – Unikalne treści są podstawą wysokiej pozycji strony. Niezależnie od tego, czy strona internetowa to landing page, blog czy sklep internetowy.
  •  Prędkość wczytywania strony – jest zależna od tego, ile rzeczy musi się wczytać razem ze stroną. Najczęściej są to skrypty, grafiki, zdjęcia bądź filmiki, ciężki kod strony.
  • Odpowiednio dobrane słowa kluczowe
 
Bardzo ważne jest, by nie tylko użytkownik czuł się dobrze, ale również roboty Google, które sprawdzą każdy kąt naszej strony. Google daje nam narzędzie, które pozwala zidentyfikować każdy niezoptymalizowany element.  Page Speed Insight  po analizie naszej  strony otrzymujemy nie tylko listę błędów, ale również wskazówki, jak je naprawić.
 
Jeśli nie jesteśmy wstanie sami zoptymalizować naszej strony, warto poprosić o pomoc fachowca. Jest to zbyt ważna kwestia, żeby ją pominąć. A na co każdy z nas ma duży wpływ? Wartościowe treści. Im więcej znajdzie się jej na naszej stronie, tym lepiej będziemy postrzegani. Bardzo dobrym rozwiązaniem dla sklepów e-commerce oraz witryn z usługami jest stworzenie profesjonalnego bloga.