Content is the KING? Czy to stare przysłowie ma jeszcze znaczenie w dzisiejszych czasach, czy powinniśmy skupić się na innych działaniach marketingowych? Warto pisać artykuły z treścią dodaną dla odbiorców, czy korzystać z innych form budowania świadomości marki, zdobywania zaufania, czy pozycjonowania?

Ile sklepów tworzy treści na swoich stronach?

Jak widzisz poniżej, różnica w sklepach jest mała. Porównanie dotyczy sklepów, które tworzą artykuły regularnie. A tymi, które tego nie robią. Co ciekawe, liczba artykułów typowo poradnikowych nie jest duża. Tylko 200 sklepów z całego 1000 ma powyżej 100 artykułów poradnikowych na swoich stronach. A prawie 60% sklepów ma maksymalnie 100 artykułów poradnikowych widocznych w Google.

Senuto – raport e-commerce w Polsce 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO

Czy powodzenie contentu zależy od branży?

Od zawsze mówi się, że treść musi być dopasowana do branży i do odbiorcy. Czy ilość i długość treści ma znaczenie w konkretnej branży? Content w e-commerce jest jednym z narzędzi pozycjonowania. Jednak największe znaczenie ma w przypadku zdobywania klientów i dostarczania i wartościowych treści, z których otrzymają konkretne informacje. Jednak zależnie od branży content musi być dostosowany proporcjonalnie do oczekiwań klientów. Na poniższym przykładzie widzisz dominujące kategorie w rankingu. Czy to znaczy, że pozostałe branże powinny zrezygnować z dobrych artykułów? Oczywiście, że nie!

Senuto – raport e-commerce w Polsce 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO

Czy długie treści dają efektywność?

Średnio każdy artykuł generuje 144 wizyty miesięcznie i jest widoczny na 8 fraz kluczowych w TOP 10. Pierwsze miejsce zajmuje sklep ze średniej długości artykułem na 800 znaków, a drugie z artykułem na 3600 znaków. Co w przypadku pierwszego sklepu daje zaledwie 4 artykuły widoczne w wynikach wyszukiwania. Oczywiście cały czas w kontekście wyszukiwania organicznego. Natomiast średnia długość dla wszystkich sklepów to artykuły na 4800 znaków.

Oparcie swojej strategii o content to klucz dla tych sklepów, które nie są w stanie wypozycjonować konkurencyjnych fraz produktowych. W takiej sytuacji należy skupić się na dostarczaniu wiedzy. Dzięki temu zdobędą ruch, a także potencjalnych klientów. Obranie takiej strategii ma kluczowe znaczenie w początkowej fazie rozwoju sklepu.

Zależność między długością, a wyświetleniami?

Mit, w który każdy początkujący SEO majster kiedyś wierzył? Długość ma znaczenie dla SEO. Jak wynika z raportu Senuto nie zachodzi korelacja między długością treści, a pozycją w wynikach wyszukiwania.

Artykuł powstał z informacji zawartych w raporcie. To jednak tylko mały przedsmak.

Raport Senuto w bezpłatnej wersji ma prawie 300 stron. Same wartościowe informacje i porównania. Chcesz wiedzieć, jak działają najwięksi gracze w e-commerce? A również bracia mniejsi? Raport pobierzesz na stronie Senuto. Zachęcam, bo warto.