Nie jesteś pewien, dlaczego nie zajmujesz 1 miejsca w rankingu Google? Być może popełniasz jeden z błędów popełnianych przez wielu właścicieli witryn. Być może przyczyną są błędy SEO, o których nie masz pojęcia?

Często się to zdarza. Od małych lokalnych firm po duże korporacyjne. Wiele stron internetowych popełnia podobne błędy. Sprawdź, czy ty też popełniasz te błędy SEO i dowiedz się, jak ich uniknąć!

Pierwszy błąd SEO? Zapominasz, że szybciej to lepiej

Pierwszym powszechnym błędem SEO, na który być może nie zwracasz uwagi jest szybkość witryny. Im szybsza Twoja witryna, tym bardziej Google będzie ją faworyzować. Zwłaszcza teraz, gdy powoli pojawia się czynnik rankingowy jakości strony. Ważne jest, aby popracować nad szybkością witryny, żeby utrzymać swoje strony w wynikach wyszukiwania. Istnieje bardzo przydatne narzędzie od samego Google do sprawdzania szybkości witryny: Google PageSpeed ​​Insights. To narzędzie daje przegląd aspektów, które możesz poprawić, aby przyspieszyć działanie konkretnej strony.

Szybkość ładowania strony, to jednak czynnik nie tylko ważny z punktu widzenia SEO. Przede wszystkim jest ważny z punktu UX (user experience), czyli doświadczenia użytkownika. To, jak szybko ładuje się strona, ma wpływ na zachowanie użytkownika na niej. Jeśli ładuje się wolno, to nikt nie będzie czekał, aby ją przejrzeć.

Zbyt duże obrazy

Jedną z pierwszych rzeczy, które możesz wdrożyć samemu to optymalizacja obrazów na stronie. Zmiana rozmiaru obrazów może przyspieszyć czas ładowania. Jeśli masz witrynę WordPress, możesz to łatwo zrobić, instalując wtyczkę, która zrobi to za Ciebie. Możesz do tego celu wykorzystać również program PhotoShop, lub darmowe programy dostępne online.

Czy używasz wszystkich zainstalowanych wtyczek?

W przypadku instalacji WordPressa przyjrzyj się aktywowanym wtyczkom. Czy używasz ich wszystkich? Być może niektóre z nich można zastąpić inną wtyczką, która łączy te funkcje? Jeśli chodzi o wtyczki, to mniej znaczy więcej. Im mniej aktywowanych wtyczek, tym szybciej można załadować stronę na WordPress.

Drugi błąd w SEO? Optymalizacja na niewłaściwe słowa kluczowe

Jeśli chcesz pozycjonować się w Google, musisz upewnić się, że używasz właściwych słów kluczowych dla swojej strony. Jednym z największych błędów SEO jest to, że właściciele witryn optymalizują swoje strony pod kątem ogólnych słów kluczowych.

Jeśli masz stosunkowo małą firmę, która chce mieć pozycję na słowo kluczowe „wynajem samochodu”, celujesz zbyt wysoko. Spróbuj wymyślić coś bardziej konkretnego. W przeciwnym razie konkurujesz ze wszystkimi wypożyczalniami samochodów w całym kraju, co jest niemożliwe!

Możesz na przykład dodać do słowa kluczowego obszar, w którym znajduje się Twoja firma. Wtedy będą to słowa kluczowe na pozycjonowanie lokalne. Możesz również pozycjonować się na tzw. long tail keywords. Czyli słowa kluczowe długiego ogona.

Strategia na długi ogon

Im dłuższe i bardziej szczegółowe słowa kluczowe, tym większe są Twoje szanse na ranking dla tego słowa kluczowego. Oczywiście oznacza to również, że liczba wyszukiwań tego słowa kluczowego jest mniejsza. Możesz to jednak zrekompensować, optymalizując wiele stron w witrynie pod kątem różnych słów kluczowych z długim ogonem.

Twoja witryna w końcu zyska większy ruch dla wszystkich tych słów kluczowych łącznie, niż gdybyś zoptymalizował je pod kątem jednego głównego słowa kluczowego. Dla którego Twoja strona nigdy nie znajdzie się na pierwszej stronie w Google.

Metadane i SERPY

Metadane pojawiają się na stronach wyników wyszukiwania (SERP), gdy witryna pojawia się w przypadku określonych zapytań. Zawiera tytuł Twojej strony i jej meta opis. Tytuł strony jest nadal ważnym czynnikiem rankingowym dla Google, więc musisz upewnić się, że jest poprawnie zoptymalizowany dla każdej strony.

Dodaj słowa kluczowego do tytułu, jeśli to możliwe. Upewnienie się, że tytuł strony nie jest zbyt długi. Jeśli tytuł strony jest zbyt długi, zostanie obcięty. Nie chcesz, aby potencjalni odwiedzający widzieli tylko połowę tytułu Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Meta opis i CTR

Opis meta nie jest czynnikiem rankingowym, ale odgrywa ważną rolę we współczynniku klikalności (CTR). CTR daje pewien wgląd w to, jak prawdopodobne jest, że potencjalni użytkownicy klikną Twoją witrynę w SERP. Jeśli zoptymalizujesz swoje meta opisy za pomocą jasnego i atrakcyjnego komunikatu o tym, co ludzie mogą znaleźć w Twojej witrynie. To łatwiej będzie im sprawdzić, czy informacje, których szukają, znajdują się na tej stronie. Im bardziej prawdopodobne jest, że ludzie pomyślą, że Twoja witryna zapewni odpowiedź na ich zapytanie, tym większy ruch uzyska strona.

Czwarty błąd SEO – zaniedbujesz pisanie wartościowych treści!

Regularne pisanie dobrych treści przynosi korzyści w pozycjonowaniu, a także zdobywaniu klientów. Wartościowe treści budują Twoją pozycję, a jednocześnie sprawiają, że ludzie zaczną darzyć Cię zaufaniem i traktować jako eksperta w danej dziedzinie.

Ponadto Google potrzebuje wystarczającej ilości treści, aby dowiedzieć się, o czym jest Twoja strona i czy możesz udzielić odpowiedzi, której szukają ludzie. Nie możesz oczekiwać, że Google zobaczy Cię jako eksperta w określonym temacie, jeśli napiszesz na ten temat tylko dwa zdania. Dla Google będzie, to sygnał, że Twoja strona nie jest wartościowa i nie zostanie wyświetlona.

Pisz dla ludzi, a nie dla SEO

Nie jest to wcale prosto. Jeśli chcesz mieć wartościowe treści i dobrze zoptymalizowane pod SEO. To musisz się postarać. Najgorsze błędy SEO, jakie możesz popełnić to:

  • przesycenie treści słowami kluczowymi (keyword stuffing),
  • ukrywanie słów kluczowych w treści, czyli tekst w kolorze tła (black hat SEO),
  • pisanie tylko pod SEO, bez uwzględnienia wartości dla odwiedzających stronę.

To tylko 3 najważniejsze aspekty. Skup się na wartościowym tekście dla czytelnika, a następnie optymalizuj go pod pozycjonowanie. Jeśli masz już wprawę w tworzeniu tekstów, to będziesz w stanie jednocześnie pisać dobry artykuł i optymalizować pod SEO. Jeśli nie czujesz się na siłach, to wystarczy, że zatrudnisz dobrego copywritera.

Nie możesz zatrzymać ludzi na swojej stronie?

Gdy odwiedzający trafią do Twojej witryny, następnym celem jest zatrzymanie ich w Twojej witrynie. Nie chcesz, aby użytkownicy natychmiast wracali do Google po przeczytaniu czegoś na Twojej stronie?

CTA

Zachęcaj odwiedzających do klikania w Twojej witrynie. Najlepszym sposobem, aby to zrobić, jest utworzenie wezwania do działania (CTA), które zwykle jest przyciskiem sugerującym wykonanie pożądanej przez Ciebie czynności. Może to być na przykład przycisk „kup teraz” na stronie produktu lub przycisk „zapisz się” do newslettera. A także pobierz darmowy poradnik, czy podobne. Nie przesadzaj i staraj się mieć jedno główne wezwanie do działania, które wyróżnia się na tle reszty Twojej strony.

Linkowanie wewnętrzne

Innym sposobem na zatrzymanie ludzi w witrynie jest dodanie odpowiednich linków wewnętrznych do innych stron w witrynie. W rzeczywistości jest to również ważna część SEO i powinna być częścią Twoich działań marketingowych. Dodając linki wewnętrzne, odwiedzający Twoją witrynę i Google będą wiedzieć, które strony są ze sobą powiązane. Mogą być interesujące, gdy szukają informacji na określony temat. Dlatego upewnij się, że poświęcisz czas na wewnętrzne linki, aby stworzyć świetną strukturę linkowania na stronie.

Nie myślisz o przyszłości, a przyszłość jest mobilna

Szóstym i ostatnim błędem SEO, który jest dość powszechny, jest nieuwzględnianie urządzeń mobilnych podczas tworzenia strony. W 2018 r. Google przestawił się na indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Oznacza to, że Google patrzy teraz na mobilną wersję Twojej witryny, aby zdecydować, jak wysoko powinieneś znaleźć się w rankingu.

Jeśli więc komputerowa wersja Twojej witryny jest genialnie skonfigurowana, ale Twoja witryna mobilna w ogóle nie reaguje, zostanie to odzwierciedlone w Twoich rankingach. W negatywny sposób. Więc jeśli tak jest, koniecznie popracuj nad optymalizacją mobilną!

Świetnym sposobem sprawdzenia, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, jest skorzystanie z testu dostosowania Google do urządzeń mobilnych. Daje to wskazówkę, jak łatwo użytkownicy mogą korzystać z Twojej strony na urządzeniach mobilnych.

Odwiedź również swoją stronę na własnym telefonie komórkowym. Przeglądaj przez chwilę własną witrynę i spróbuj kliknąć każdy przycisk, link i obraz, aby zobaczyć, co się stanie. A następnie zadaj sobie te pytania:

  • Czy wszystko działa tak, jak byś tego chciał?
  • Jak łatwo jest kupić coś w Twojej witrynie za pomocą telefonu komórkowego?
  • Czy wszystkie strony są wyświetlane poprawnie?

Korzystanie z urządzeń mobilnych rośnie i będzie nadal rosło. Nie przegap tych wszystkich użytkowników mobilnych i stwórz wspaniałe wrażenia użytkownika na urządzeniach mobilnych.

Tekst oryginalny – niezmodyfikowany: https://yoast.com/avoid-common-seo-mistakes/