Jeśli jesteś ze mną już jakiś czas, to zapewne wiesz, że nie lubię słów rzucanych na wiatr i hiperbolizowania, ani nadinterpretacji pewnych rzeczy. Często lubię sprawdzać i gdybać, czy rzeczywiście słowa mają moc. Czy wartość jest rzeczywiście taka, jak jest opisywana. Dzisiaj sprawdzimy, czy Cyberfolks to naprawdę dobre narzędzie do audytu stron online?

Na szybko:

Cyberfolks to tak naprawdę marka po re-brandingu linuxpl.com, Kei.pl, Hekko, czy Domeny.pl. Nie jestem specjalistą od hostingów, dlatego też na ten temat nie będę się wypowiadać. Zaciekawiło mnie natomiast ich narzędzie do audytu stron internetowych, które rzekomo jest oparte na autorskiej technologii.

Audyt strony internetowej za darmo – jak to działa?

Audyt rzeczywiście jest darmowy i nie mam co do tego najmniejszych wątpliwości. Jednak, czy po darmowym narzędziu możemy wiele oczekiwać? I najważniejsze, czy możemy w 100% zaufać wynikom, jakie otrzymamy? Sprawdź to razem ze mną.

narzędzie do audytu stron

Gdzie szukać narzędzia do audytu?

Wchodząc na stronę musisz przejść do zakładki inspiracje. Tak jak widzisz na załączonym zdjęciu, narzędzie znajduje się po lewej stronie kolumny. Wystarczy, że klikniesz i zostaniesz przeniesiony na stronę narzędzia.

jak zacząć audyt strony

Jak zacząć audyt?

Nie doszukuj się tu innowacyjności. Audyt rozpoczyna się tak, jak w większości narzędzi online. Wpisujesz adres swojej strony i klikasz inspiruj.

Tajemnicza punktacja

Pierwszą rzeczą, którą ujrzysz będzie punktacja. Jest to ogół punktów, jaki zdobyłeś podczas analizowania Twojej strony pod różnymi względami. Poniżej punktacji znajduje się obszerne wyjaśnienie, ile punktów otrzymałeś za dane kryterium strony.

Wskazówki audytu stron i podział informacji

Po punktacji, znajdziesz wskazówki i komentarze do każdej części strony. Kolor informuje Cię w późniejszych opisach o tym, czy musisz coś poprawić, czy nie. Początek audytu nie różni się od innych narzędzi, bo otrzymujesz informacje o stronie takie jak: DNS i hosting, certyfikat SSL, czas wczytywania strony. W następnych sekcjach zaczyna robić się ciekawiej.

audyt analiza treści

Analiza treści

Otrzymujesz informację o ilości przeanalizowanych podstron, długości kodu html, czy stosunku tekstu do kodu. Do każdego parametru otrzymujesz komentarze i wskazówki, co musisz poprawić. Dla przykładu u mnie na czerwono pojawiły się wykrzykniki, a komentarz wyglądał następująco: „Strona zawiera prawdopodobnie zbyt wiele wykrzykników. Jeśli nadużywasz wykrzykników, tracą one stwoją moc, polegającą na wyróżnieniu i zwracaniu uwagi – lub przekazaniu emocji – tylko w odniesnieniu do najważniejszych fragmentów.” – pisownia oryginalna.

Natomiast średnia liczba słów w zdaniu wypadła pozytywnie i nie muszę nic poprawiać. „Średnia liczba słów w zdaniu w analizowanej stronie to 9.92 słów. Jest to dobra długość zdania, zapewniająca łatwość czytania i naturalne brzmienie.

W kolejnej sekcji otrzymasz informację o słowach kluczowych, jakie pojawiają się na Twojej stronie i ilości wystąpień danego słowa. Dzięki temu jesteś w stanie sprawdzić, czy napewno są to słowa kluczowe, jakie wybrałeś do opisania Twojej strony. Możesz też zweryfikować czy chcesz, aby po tych słowach wyszukiwali Cię odbiorcy. Następna sekcja to semantyka, czyli to jakim językiem posługujesz się na stronie. Celowo nie wstawiam tutaj zrzutu ekranu, żeby nie psuć Ci zaskoczenia. Właśnie ta sekcja zrobiła na mnie największe wrażenie w całym audycie strony. Semantyka nie kończy jednak audytu, bo później jest jeszcze sekcja opisująca strukturę Twojej strony i zastosowane na niej technologie.

Czy narzędzie do audytu od cyber_Folks ma jakieś wady?

Powtarzam to prawie za każdym razem, kiedy opisuję narzędzia. Nie można polegać na nich w 100%, bo to tylko algorytmy, które również mogą się mylić. Powinniśmy rozsądnie podchodzić do takich programów i polegać też na swojej wiedzy. Audyt strony, jaki umożliwia cyber_Folks daje naprawdę bardzo dużo wskazówek, które pomogą Ci zoptymalizować stronę. Narzędzie nie jest jednak do końca idealne. Zanim powstał ten wpis, testowałam je kilkukrotnie na swojej witrynie i innych stronach internetowych. Niestety za każdym razem audyt różnił się wynikami w punktacji, a co za tym idzie rzeczami do poprawy czy tym, co jest na stronie dobre.

Żeby nie być gołosłowną, to dla porównania poniżej na zdjęciu widzisz punktację z ponownego audytu wykonanego 30 minut po analizie, której punktację widziałeś na zdjęciu z początku wpisu. Różnica jest dosyć spora, bo 770 punktów kontra 1211 punktów. Z początku dostaję informację, że moja strona jest lepsza o 32% od innych stron internetowych, a 30 minut później magicznie staje się lepsza niż 85% stron. Rzeczywiście autorska technologia.

Narzędzie od cyber_Folks ma spory potencjał i bardzo spodobała mi się semantyka, to jest naprawdę ciekawe rozwiązanie. Jednak błędy w analizie trochę zniechęcają. Mam nadzieję, że firma będzie ulepszać narzędzie i wyeliminuje błędy w analizowaniu stron. Dla mnie jest to dość znaczne z punktu widzenia tego, co miałabym na stronie poprawić.